Dünya genelinde ekonomi iyi bir yönde ilerlemiyor ve akıllı telefon satışları da normal olarak bu durumdan etkileniyor. Ancak Apple’ın 2023 yılındaki en pahalı telefonu olan iPhone 15 Pro Max bir saat içinde tükendi ve Apple talebi karşılayamadı. Elbette arzı etkileyen bazı üretim sorunları bulunuyor olabilir ancak bu, iPhone’un çok beğenilen bir ürün olmaya devam ettiği ve Apple’ın durgun yılları rakiplerine göre çok daha iyi bir şekilde idare ettiği gerçeğini değiştirmiyor.
Android ise dünya çapında baskın mobil platform olmayı sürdürüyor. Ama Google’ın çözemediği önemli bir sorun bulunuyor. Pixel’ler ve Galaxy S modelleri, telefon satışlarındaki en önemli yaş grubu için iPhone kadar havalı değil. Piper Sandler’ın yeni bir araştırmasına göre, gençler daha çok iPhone kullanıyor ve gelecekte de iPhone kullanmaya devam etmeyi planlıyor.
Şirket, ABD’deki 49 eyaletten yaş ortalaması 15,7 olan yaklaşık 9.200 gençle anket yaptı. Ortalama hane geliri yıllık 70.725 dolardı ve Eylül ayı başında gençlerin %37’si yarı zamanlı çalıştıklarını söyledi. Piper Sandler, ankete katılanların %87’sinin iPhone kullanıcısı olduğunu tespit etti. Ayrıca %88’i bir sonraki telefonunun iPhone olmasını istiyordu.
Bu anket yılda iki kez düzenlendiği için, eğilimi ölçecek çok sayıda tarihsel veri bulunuyor. MacRumors’un dikkat çektiği üzere, bu sayılar geçtiğimiz yıldan bu yana değişmedi. Ancak son on yılda gençler arasında iPhone’a olan ilgi giderek arttı. Ekim 2013’te, gençlerin %55’inin bir iPhone’u vardı, %24’ü ise bir Android cihazı kullanıyordu.
Kore’de de durum farklı değil
Anket yalnızca ABD pazarını kapsıyor olsa da, Piper Sandler’in bulguları Kore’deki benzer bir çalışmayla uyum gösteriyor. Bu yılın başlarında yapılan bir Gallup araştırması, Kore’deki genç yetişkinlerin Samsung telefon yerine iPhone’u tercih ettiğini bulmuştu.
Bu sayılar, Android satıcılarının önümüzdeki yıllarda iPhone ile rekabette büyük bir sorun yaşayabileceğini gösteriyor. Başka hiçbir rakip ürün Apple’ın amiral gemisi cihazları kadar ilgi uyandırmıyor. Daha da kötüsü, gençler iPhone’ların, Android telefonlardan “çok daha havalı olduğunu” düşünüyor.
Ağırlıklı olarak iPhone kullanan ve gelecekte iPhone kullanmayı planlayan gençler, Android satıcıları için daha da büyük bir soruna işaret edebilir. Piper Sandler anketine katılan gençlerin çoğunluğu çalışmıyordu. Bu, telefonlarını, aynı zamanda iPhone sahibi olabilecek ebeveynlerinden aldıkları anlamına geliyor. iPhone tercihleri aynı zamanda bu gençlerin yetişkinliğe geçiş yaparken de muhtemelen iPhone satın alacakları anlamına geliyor.
Apple gençlerin kalbini kazanmaya devam ettiği sürece iPhone’un parlak bir geleceği olmaya devam edecek gibi gözüküyor. Ayrıca, gençler ne kadar fazla iPhone kullanırsa, Apple’ın iPhone ile ilgili ürün ve hizmetlerden oluşan ekosistemi de o kadar sağlamlaşabilir. Örneğin ankete katılanların %34’ü aynı zamanda bir Apple Watch’a da sahipti. Bu, geçtiğimiz yıl görülen %31 oranından daha yüksek. Ancak, gençlerin sadece %10’u önümüzdeki altı ay içinde Apple Watch satın almayı planladıklarını söyledi ve bu oran geçtiğimiz sonbaharda %16’ydı.